Bir gecede dünyayı kasıp kavuran, herkesi bir araya getiren bu çılgınlığı ortaya çıkarmak John Hanke'in tam 20 yılını aldı. Bu hafta 10 milyon indirme ile bütün rekorları kıran Pokemon Go oyunu, günlük aktif Twitter kullanıcılarını da geçmiş durumda. Ayrıca Facebook, Instagram, Snapchat ve Whatsapp uygulamalarının kullanıcı süreleri ortalamasını da şimdiden geçmiş durumda. John Hanke bir gecede ortaya çıkan bu kitlesel çılgınlığı nasıl yarattı? İşte Hanke'in Pokemon Go'yu 10 adımda nasıl hayata geçirdiğinin özeti:
1.Adım: 1996'da henüz bir öğrenci iken John Hanke, ‘Meridian 59' adında binlerce kişinin internet üzerinden aynı anda oynayabildiği bir oyun (MMO-massively multiplayer online game) oluşturdu. Oyunu 3DO'ya (Amerika'nın video oyunları şirketi) sattıktan sonra, bir sonraki tutkusunu gerçekleştirmek için harekete geçti: Dünya'yı haritalama.
2.Adım: 2000 yılında John ‘Keyhole, Inc' (2001 yılında kurulan Jeo uzamsal veri görselleştirme uygulamalarında uzmanlaşmış öncü bir yazılım geliştirme şirketi) lansmanında hava fotoğrafçılığı ile bağlantılı olarak harita yapılabileceği ile ilgili bir yöntem ortaya attı. İlk online GPS bağlantılı, kuş bakışı ve 3D görünümlü Dünya haritasını yarattı.
3.Adım: 2004 yılında Google ‘Keyhole, Inc'i satın aldı ve John'un yardımlarıyla ‘Keyhole, Inc' bugünkü Google Earth'e dönüştü. İşte o zaman John, GPS tabanlı bir oyun yaratmaya karar verdi.
4.Adım: 2004 - 2010 yılları arası Google'ın coğrafi ekibini (Google Geo) yönetti ve ‘Google Maps' ve ‘Google Street View'i oluşturdu. Bu sırada ileride yaratmak istediği Pokemon Go ekibini oluşturmaya başlamış.
5.Adım: 2010 yılında John, harita destekli oyun katmanları oluşturmak amacıyla Google tarafından finanse edilen ‘Niantic Laboratuvarı'nı açtı. John laboratuvarın ismine neden ‘Niantic' dediklerini şu şekilde açıklıyor: ‘Niantic Altına Hücum sırasında farklı koşullar altında kıyıya sürüklenen gemilerden birinin adıdır. Ve aynı olay bir çok geminin de başına gelmişti. Yıllar içinde, San Francisco'nun temelleri de bu gemiler üzerine inşa edildi. Şu an da bu şehrin tepesinde durabilirsiniz ancak bu konuyu bilemezsiniz. Yani işin aslı, her şey internet üzerinde olsa bile dünyada bizim bilmediğimiz çok ilgi çekici hikayeler var ve orada olduğunuzda bunun gerçek olup olmadığına emin olamıyorsunuz.'
6.Adım: 2012 yılında John, Niantic'in ilk coğrafi tabanlı MMO video oyunu olan ‘Ingress'i yarattı. John şöyle anlatıyor: ‘Ingressy gerçek dünya üzerinde etkinlik gösterebileceğiniz ve telefonunuzdan kontrol edebileceğiniz bir katman durumunda. Bu Google ve evim arasında gidip gelirken sürekli hayalini kurduğum bir şeydi.'
‘Sahip olduğumuz coğrafi verileri kullanarak müthiş bir oyun yaratılabileceğini sürekli düşünüyordum. Telefonların hayatımızda gitgide daha güçlü bir şekilde yer almasını izledim ve gerçeklik tabanlı bir macera oyununun yapılması zamanının geldiğini düşündüm.'
7.Adım: 2014 yılında Google ve Pokemon şirketi 1 Nisan şakası günü için Google Map kullanıcılarının harita üzerinde pokemon yaratıklarını bulabilecekleri bir proje için bir araya geldiler. John bunun hızla yayılabilecek gerçek bir oyuna dönüşebileceğini düşündü.'
8.Adım: John Pokemon Go oyununu oluşturmaya karar verdi ve bunu Ingress oyununun kullanıcıları tarafından oluşturulan toplantı noktalarına inşa etmeye karar verdi. Bu noktalar Pokestop noktalarını ve Pokemon savaş alanlarını belirledi. John'un dediği: ‘Pokestop noktaları aslında kullanıcılar tarafından belirlendi, bu noktalar insanların en çok gittiği ve bir arada olduğu yerler oldu. Biz aslında 2.5 yıl boyunca Ingress kullanıcılarının çoğunlukla oyunu oynayabilmek için seçtiği yerleri gözlemledik, bu yüzden bazı yerler oldukça uzak oldu. Antartika ve Kuzey Kutbu ile bunların arasında da pek çok nokta bulunuyor.'
9.Adım: John Pokemon Go takımını büyütmek ve oyunu bu sene başlatabilmek amacıyla Aralık 2015'den Şubat 2016'ya kadar Google, Nintendo, Pokemon şirketleri ve diğer yatırımcılardan 25 milyon dolar topladı.
Son Adım: John ve ekibi & Temmuz'da Amerika'da, Avusturalya'da ve Yeni Zelenda'da Pokemon Go oyununun açılışını yaptı. Açılış gününden bu yana Nintendo şirketinin hisse fiyatları 12 milyon dolar arttı. Aplikasyon'un ise uygulama içi satın almalardan dolayı günde 2 milyon dolar getirisi var. Oyun bir gece içinde fenomen oldu.
Pokemon Go oyununu oluşturmak ve bu başarıyı sağlamak John Hanke'in tam olarak 20 yılını aldı. Bu 20 yıl boyunca John'dünya üzerinde bir oyun katmanı oluşturmak adına büyük bir vizyonu vardı ve bu düşüncenin ortaya çıkışının ne kadar süreceğini bilmiyordu. Attığı her adımda, bir sonraki adımının ne olması gerektiğine odaklanıyordu.
İlerlediği her adımda bunun için gerekli olacak güce, tüm materyallere ve ekibe sahipti.
Sen de John gibi kendi girişimcilik seyahatinde mi yolculuk yapıyorsun?
Sonucu aklında tut ama bugüne odaklan bu bir basamak daha atlaman için yeterli olacaktır.
Her basamakta gücünü, takımını ve şansını büyüt.
Ve şunu bil ki oyunu kazanmak için bir çok basamağı atlaman gerekecek.
‘Bir gecede yakalanan başarıyı elde etmek, 20 yılını alabilir.' Eddie Cantor.
Kaynak: https://www.quora.com/How-long-did-it-take-John-Hanke-to-create-Pokemon-Go-an-overnight-success